Saturday 4 October 2014

Marmeláda s chia

O chia a jejich účinku jsem již mluvila, a to v tomto článku. Tento týden jsem od Elis dostala echo o akci na maliny, vanička za 15,- ^^ Pravda, musela jsem je trošku přebírat, ale na skleničku marmelády mi zbylo. 

Marmeláda s chia je super. Kupované moc nemusím, i ty s minimem cukru jsou na mě moc sladké (aneb co se naučíte a odnaučíte v rodině diabetiků). A tyhle marmelády jsou super rychlé, za pět, max. deset minut máte marmeládu, domácí, bez chemikálií a sladkou, jak si přejete. A jakou roli tady hrajou chia semínka? Díky jejich hydro-vlastnostem, kdy nacucají vodu (tady šťávu z ovoce) a díky tomu je z horké šťávy "želatina", prostě docela marmeláda. 



Potřebujeme: (na tuhle malou skleničku)

  • 1,5 hrnečku ovoce
  • 1-2 polévkové lžíce chia semínek
  • agáve sirup


Postup:
Ovoce, pokud je větší, nebo tvrdší, rozmixujeme. Dáme do hrnce a uvedeme k varu.

Pokud jste nemixovali, což třeba u malin potřeba není, ovoce jen rozkvedlejte vidličkou. Chvíli povařte a míchejte. Po pár minutách přidejte sirup, přimíchejte chia, pomíchejte a vypněte oheň. Promíchejte, ať jsou chia v celé hmotě a nechejte vychládnout. Poté dejte do skleniček.

Já dělám jednu, maximálně jednu a půl skleničky, protože mám strach z trvanlivosti, když je to jen povařené a bez nějakých chemikálií. Ale u nás je dost velká spotřeba marmelád, tak zatím byly obavy plané ;)

Hrnečku, vař!


Co Vy a marmelády? Taky je u Vás velká spotřeba? Co říkáte na ty kupované? :)

No comments:

Post a Comment