Tuesday 14 October 2014

Svačinkový speciál

Hola!
Aby se neřeklo, že na Vás kašlu, rozhodla jsem se napsat nějaký ten článek. Nebude to žádný aktuální report z kuchyně, jsem jen na suchých rohlících a piškotech jaká ňamka :D 
Už jednou jsem se s Vámi dělila o jeden krabičkový recept  a to o pohankové placky. A protože spousta z vás si určitě musí nějaký ten kus žvance nosit s sebou do školy/do práce, rozhodla jsem se hodit nějakou inspiraci ze svých školních/pracovních dní. Protože trápit svý hlavinky otázkou co na svačinu je hotové mučení.

Napřed z toho slaného soudku. Nesladké svačiny jsem si s sebou nosívala na brigádu, když jsem měla odpolední směnu. A vymýšlet nějaké nové varianty bylo snad těžší, než u svačin sladkých. Navíc, když odpoledne nejsem ani zvyklá svačit, takže nejsem v tom chystání nějak zběhlá.

Jako první tu máme cherry rajčátka, eidam a raciolky s příchutí rajčat a bazalky. V létě po mě rajčátek nidky není dost. A když jde o ta kupovaná, dávám přednost cherry, jsou zralejší a sladší (a roztomilejší). Sýr je fajn doplněk zeleniny, celkově ty sýry mám docela ráda. Běda jak by v ledničce někdy nějaký chyběl. A racio jsem nejedla už strašně dlouho, naposled snad na základce, ty sladké s různýma polevama. Ale co jsem uviděla tyhle... musela jsem je mít! Miluju příchuť bazalky s rajčetem ♥ 


Dál jsem asi měla sytější oběd, jinak si nedokážu vysvětlit (a už si nepamatuju), proč jsem zaboha měla takovouhle svačinku na 6 hodin. Hem. Aspoň to byla hezká trikolóra. Každopádně... opět milovaná cherry rajčátka, zelená paprika a tentokrát mozzarela, to vše mírně zakáplé olivovým olejem (aby se všechny ty živinky v bříšku dobře měly). 


Tady je to spíš oběd, než sváča. Je to kuskus pražený s jak nečekané cherry rajčátky a šunkou, pak jsem přidala ještě balkánský sýr a olivy. Asi už vychází najevo, jak miluju středozemní kuchyni - olivy, mozzarela, balkán, bazalka... 
Miluju to, co jí. 
A s jakou pohodou to jí. 
A jak moc to jí. 
Mmm...
Jak připravuju kuskus sem snad někdy hodím. Až nebudu jen o rohlících. 


Tady je jen Lučina s pažitkou a tyčinky z DM (které zabalené vypadaly lépe, jíst se daly už méně - jako žvýkat polystyrén -.-')


A tady se dostáváme už ke školním dnům a sladkým svačinkám. Dopoledne se snažím mít větší příjem sacharidů, než odpoledne, odpoledne už té energie tolik nepotřebuju. A taky dopoledne potřebuju živit ty líné buňky mozkové. Takže dopoledne papkám ovoce, nějaké tyčinky a sušenky. A taky si dopřeju bílkoviny  a vlákninu - müsli, jogurty, mléko - ale to už rozvrhuji i do snídaní.

Jako první jsou müsli s jahodami s jogurtem a broskev. A naprosto miluju svoji pidi midi krabičku!


Tady je svačinka o něco větší. Jogurt, cereálie (ovesné granulky). Jednou týdně máme odpoledko a jednou za měsíc po něm frčím ještě pryč, takže se domů dostávám dost pozdě. Proto si někdy beru nějakou tu tyčinku, jablko (nebo obojí) jako záchranu, kdyby mě přepadl hlad. Což stejně často nebývá, když nejsem, jak jsem už psala, odpoledne zvyklá jíst, až večer. A taky tu nechybí moje ranní dávka kofeinu v podobě zeleného čaje v mém milovaném Keep Cupu. Ale o něm až někdy později.


A jako poslední tu mám řecký jogurt Milko a Emco sušenky (pidi midi) - oříškové a čokoládové. Tento jogurt jsem si dost oblíbila - zasytí, je dobrý, není příliš sladký (a bez tuku, jak proklamuje víčko). Ochucené jogurty jsem si odvykla jíst, doma je vůbec nemáme a kupujeme jen ty óbří bílé. Ale teď si občas tyhle jogurty koupím, protože na tu svačinku jsou opravdu fáň.

Tolik o mých svačinách. A co ty Vaše? taky už vám občas dochází nápady a energie cokoliv vymýšlet? Nebo svačinky vynecháváte? 


No comments:

Post a Comment